fredag 9. januar 2009

Live fra Palacagûina

HOLA!
Flott aa hore Cathrine! Gleder meg helt sykt til aa mote dere igjen neste uke.. Er rart aa bare vaere halve klassen.

Saa fint at du trives saa godt. Det gjor jeg ogsaa naa, etter at Anders snakket med spraakskolen om situasjonen min. Har faatt eget rom med eget bad tilogmed(minus dusj). Saa naa er jeg storfornoyd. Klassen paa skolen er ogsaa gjort om, jeg har samme laerer (Thelma paa 20 aar) som er utrolig flink, men naa er jeg sammen med Ingeborg Vold. Vi er mye mer paa samme nivaa og naa foler jeg at jeg endelig laerer litt spansk og kommer litt videre.

Igaar var vi paa konsert med broren til Ingeborg Fjeldstad. Han spiller i band og sa vi maatte komme paa konsert, det viste seg aa vaere en random bandoving, men var ganske morro. De spilte alt fra Wonderwall til spanske sanger vi ikke forsto noe av. En opplevelse for seg selv! Baade Hege og Ingrid fikk provd ut sine pianokunskaper.

Paa vei hjem skjedde det noe kjempe skummelt! Vet ikke om Anders har foltalt noe til dere enda? Bente svimte nemmelig av paa gata. opptil flere ganger! Vi ble alle dritredde, Jeg og Hege lop rundt for aa faa tak i folk og hjelp, mens Ingeborg x 2 og Ingrid satt med Bente og fikk dyttet henne inn hos en random familie i naerheten saa hun fikk gaatt paa do. Vi fikk omsider henta baade familien til Bente og laereren og Karoline med telefon (med Anders i andre enden). Faren til Hege kjorte oss til legevakta i picupen og det endte bra. De tok blodtrykket til Bente og vi var alle der en times tid. Hun fikk noe vitamintilskudd til aa ha i vannet og noen tabletter. Hun har vaert paa skolen idag og foler seg mye bedre, men skal fortsatt holde seg i ro og vaere forsiktig. Anders er titt og ofte paa telefon og baade han og Charlotte skal komme hit paa sondag.
Oppfordring til alle oss andre: Drikk nok vann og faa i oss saltmat.! vil ikke paa legevakta flere ganger.

I helga har vi fri. Har dere ogsaa fri Cathrine? Noen planer? Fetterne mine har snakket om aa ta oss med ut paa lordag, det kan bli morro!! Til en plass litt utenfor Palacagúina. Gleder oss til det, i tillegg skal vi kanskje i bursdagselskap hos familien til Hege paa dagen paa lordag. Ellers faar vi se hva tiden bringer.

Hasta luego!

Kristin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar