mandag 12. januar 2009

Oppdatering fra Palacaguina

I dag er det mandag og ny start paa en ny uke.
Vi har hatt fri hele helgen, og meningen var at det skulle vaere aktiviteter med hver vertsfamilie. Det var ingen utenom min familie som fant paa noe. Jeg og Pappa Luis dro tidlig opp paa lordags morgen til gaarden hans, bare jeg og han. Det var veldig koselig, og vi var paa en lang ridetur. Jeg fikk ri to forskjellige hester, og jeg storkoste meg. Pappa Luis tok omtrent hundre bilder av meg paa hesteryggen, saa det er dokumentert for aa si det saann. Resultatet fra den rideturen er selvfolgelig en utrolig vond rumpe, og veldig stiv mellom bena. Det var uansett utrolig goy:-)
En annen ting jeg fikk gjore var aa kjore bil! Jeg kjorte helt fra gaarden og hjem, noe som tar ca et kvarter. Det var veldig deilig aa kjore igjen. Uvant med en stor pick up, men utrolig spennende.

I gaar, paa sondag altsaa fant vi ut at vi ville dra paa overraskelsestur til Esteli. Vi maatte faa ting til aa skje. Det er ikke saa veldig mye liv her i Palacaguina. Er i grunnen en veldig fredelig liten plass.
Det var kjempekoselig aa treffe de andre i Esteli, og vi koste oss med pizza og det hele. Vi fikk til og med kjopt oss snickers, noe som var en del av himmelen for oss:-)
Esteli virket som en veldig fin by, og jeg gleder meg til aa drive med feltarbeid der.

I dag var det litt vanskelig aa komme seg opp, men motte opp paa skolen, og ble litt mer opplagt etterhvert.
Etter skolen i dag var vi paa besok hos en kaffeplantasje. Vi fikk se hvordan de torker og produserer kaffeen. Det var meget interessant. Vi fikk og lukte og smake paa kaffeen ogsaa, og det er noe helt annet enn det vi drikker hjemme: veldig god. Vi fikk kjopt med oss noe kaffe ogsaa, saa da blir det tid for smaking naar vi kommer hjem.

Jeg trives veldig godt i min vertsfamilie, merker at jeg har blitt veldig glad i dem. Blir paa en maate trist aa dra fra Palacaguina paa fredag, men det blir veldig greit aa skifte litt miljo ogsaa!

Haaper resten av uka di Cathrine blir like bra som den forrige, saa snakkes vi paa onsdag naar jeg og Kristin kommer til Esteli for aa snakke me Jasmina.

Adios!

- Hege -

1 kommentar:

  1. Snakke om å ha det som plommå i egget!!
    Godt at du stortrives og har det bra Hege.
    Kyss og klem fra far og gjengen!!

    SvarSlett