torsdag 8. januar 2009

Tjoheei - Oppdateringer fra Esteli !

Jeg savner dere ogsaa, masse! men fint aa hoere at det gaar bra med dere:)
Anders fortalte om situasjonen din Kristin! hoertes jo litt merkelig ut, men forstod det slik at du snart skulle faa egen seng? haha..huff. Vi har allerede opplevd saa mye her i Esteli, for 3 dager siden var vi aa besoekte en helt utrolig nydelig foss, hvor man kan bade, saa gled dere! Det er et stykke opp dit, men det er saa absolut verdt det ! Planen var egentlig aa gaa ned igjen, men saa fikk vi haik, fikk sitte bak paa en pick up truck, noe som har vaert droemmen siden dag 1 ! Det var utrolig kult, selv om det gikk ganske saa fort for seg. Her maatte man holde seg fast for aa si det saann! ;P

Det er en kjempe koslig revolusjonsbar her, som heter Rincon Regal. Den har vi vaert paa et par ganger. Andrea paa 20 aar, som bor i huset til Inga, kom innom rommet mitt her om dagen og lurte paa om vi ville vaere med ut en tur, da ble det fort til at vi havnet paa Rincon Regal. Vi moette ogsaa 3 av Andrea sine amigos, som var veldig moro, da fikk vi ogsaa proevd ut spansken litt. Vet ikke hvor vellykket det var, men vi klarer aa gjoere oss forstaatt:) Saa er igrunn bare fornoeyd med det. hehe. Det var hvertfall en kjempekos kveld, vi danset og koste oss:)

Ellers gaar spansken i timene overraskende bra, Edwin er veldig flink til aa snakke sakte slik at jeg forstaar, i motsetning til familien min:s Her om dagen diskuterte vi tilogmed nigaraguansk og norsk politikk!

Vi har ogsaa vaert aa besoekt et rehabiliteringssted som heter Hogar Crea,det var veldig interesant aa hoere hvordan de jobbet. ..Og Kristin og Hege! vet ikke om dere har hoert det fra Anders, men jeg og May Hilde var oppe ved SOS-barnebyer og hilste paa og snakket en del med Jasmina Ramirez. Hun er en utrolig koslig dame. Gleder meg til aa jobbe med henne! Jeg tror det blir til at vi skal bo 2 og 2 sammen med noen som arbeider der. Ellers skal vi ut i "felten" paa formiddagen, og saa vaere paa senteret om ettermiddagene:) Jeg tror dette kommer til aa bli kjempebra jenter ! Hoeres hvertfall utrolig bra ut.

Naa maa jeg snart loepe til middag, men kan jo fortelle at jeg har vasket klaer idag, for foerste gang! Det var litt av en utfordring, var en morsom opplevelse. Men det er ganske tungt etter du har vasket en del klaer altsaa! ..Det er ogsaa en utfordring hver morgen naar man skal dusje, siden det kun er kaldt vann! Vet ikke om jeg noen gang kommer til aa venne meg helt til det altsaa..haha, men det gaar forsaavidt greit. :)

Jeg kan ikke fatte at det har gaatt en uke alt, tiden gaar saa fort! Har igrunn ikke noe hjemlengsel, noe som er bra antar jeg. Men vi har jo heller ikke tid til aa tenke over ting, for det skjer alltid no, og det er alltid noe vi maa loepe til!
yess, da sees vi om en uke jenter!

Hasta luego ! <3

ps. mobilen min er forresten blitt stjaalet! saa faar ikke kontaktet meg via den..

1 kommentar:

  1. Åh herregud, det høres så spennende ut! Rart å tenke på!
    Kos deg videre :)

    SvarSlett